9دلیل برای قهرمانی استقلال
نوشته شده توسط : alireza

دلایل فراوانی وجود دارند تا استقلال را در جمع مدعیان قهرمانی- جام حذفی، و حتی قهرمان لیگ قرار گیرد. در این نوشته به نه دلیل كه آشكارتر از بقیه دلایل هستند اشاره می‌‌كنیم:
1- نفرات جور و هماهنگ:
استقلال كه پیش از آغاز فصل با كمبود بازیكن مواجه بود، اینك تیم كاملی دارد. خوب و دانسته یارگیری كردن یكی از برتری‌های آبی‌پوشان در لیگ برتر است. مظلومی،‌خود اذعان دارد كه اگر تعداد مصدومان تیمش بالا نرود از حیث مهره‌های ممتاز دست بازی دارد.
2- قدرت تغییر سیستم:
استقلال هم می‌تواند با دو مهاجم نوك و یك هافبك نفوذی پشت سر این دو بازی كند، هم قادر است با سه مهاجم و سه هافبك نوع دیگری از بازی تهاجمی را تعقیب كند. در این خصوص یعنی تغییر سیستم استقلال یكی از بهترین‌ها است.
3- روحیه قهرمانی:
استقلال با اینكه در شرایطی ویژه‌ بازی‌های خود را آغاز كرد، اما بسیار زود روحیه قهرمانی خود را بروز داد تا به همگان ثابت كند كه تیمی گذشته‌گرا نیست، قصد بهانه‌جویی ندارد و با نگاه در آینده‌ برای رسیدن به بالای جدول رویاهایی در سر دارد.
4- شجاعت بازی:
بازی‌های استقلال همه جانبه است و تهاجمی. گل‌های زده زیاد شاهدی است بر این واقعیت. به لطف همین ویژگی استقلال خود را برای بردن و كسب امتیازهای كامل هر مسابقه تشویق و تشجیع می‌كند. استقلال از بازی رو به جلو دست بر نمی‌دارد.
5- سامان دادن به تركیب دفاع:
استقلال مدت‌ها از بابت دفاع چپ و راست خود آسیب می‌دید اما اینك سازمان دفاعی موزونی دارد. استقلال چه با 4 دفاع خطی و چه با سیستم 2-5-3 (البته اولی بهتر و بیشتر) نقاط ضعف سال پیش خود را ندارد.
6- مظلومی و منش خاص او:
بردها مال شما، باخت‌ها و ناكامی‌‌ها مال من. مظلومی از جمله مربیانی است كه یاور بازیكنان خود هستند. در روزهای توفیق یعنی بیشتر روزها او را می‌بینیم كه سهم خود را ناچیز می‌داند و در روزهای دشوار. مظلومی با آرامش و خونسردی‌اش به كمك و حمایت بازیكنان می‌آید. به این ترتیب رابطه او و شاگردانش رابطه‌ای مطلوب و معقول و دوستانه است.
7- مربی‌ تمرین و مربی مسابقه:
استقلال از این مزیت برخوردار است كه خوب‌ تمرین می‌كند و تمرین‌های این تیم در چارچوب تاكتیك‌های روز‌های مسابقه انجام می‌شود. با این وجود برتری مظلومی، قدرت كوچینگ اوست كه به ویژه زمان آغازین بازی‌ها را به سود تیمش پیش می‌برد. تیم مظلومی به شهادت برخی از منتقدینش از نظم و ترتیب زیادی برخوردار است و فوتبال امروزی استقلال منهای بازی در آبادان- از وزن تاكتیكی فراوانی سود می‌برد.
8-قدرت تكنیی تیم استقلال:
برخلاف سال‌های گذشته استقلال امسال تیمی است تكنیك‌گرا كه فوتبال را قشنگ و بر محور مالكیت و حفظ توپ بازی می‌‌كند. این بازی تكنیكی در همه سطوح بازی استقلال به چشم می‌خورد،‌ اما به ویژه در خط هافبك و خط حمله نمود بیشتری دارد. به عقیده اكثریت اهل فن استقلال صاحب تكنیكی‌ترین بازی‌ها در میان تیم‌های مدعی قهرمانی است.
9- ستاره‌ها:
استقلال بازیكنانی دارد كه یا ستاره‌اند و یا قابلیت ستاره شدن دارند. فرهادمجیدی، آرش برهانی، میلاد میداودی، مجتبی جباری، ایمان مبعلی، فرزاد آشوبی از این گروهند و اگر در جمع مدافعان نیز بتوان ستاره‌ای ساخت پژمان منتظری و حنیف عمران‌زاده قابلیت بسیاری دارند





:: موضوعات مرتبط: مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 767
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 17 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: